فولاد ساب گستر نظریان

چرا از فولاد ضد زنگ استفاده میکنیم؟

فولاد ضد زنگ چه در ورقه ها، سیم ها و دیگر محصولات استیل ضد زنگ با فولاد کم کربن به همراه 10- 20 درصد کروم، مورد استفاده قرار میگیرد. افزودن کروم به فولاد کربن، مقاومت در برابر خوردگی را به همراه دارد و به آن خاصیت غیر فعال شدن (مقاوم شدن فلزات در برابر خوردگی و زنگ زدگی) میدهد. با این حال استیل های ضدزنگ بسیار شگفت انگیز ترند. با این مقدار کروم افزوده شده، اگر سطح این فولاد به لحاظ مکانیکی یا شیمیایی آسیب ببیند، میتواند خود را ترمیم کند و لایه ی غیر فعال دوباره شکل بگیرد. هر چه کروم موجود در فولاد کم کربن بیشتر باشد ، این خاصیت در آن افزایش میابد. این ویژگی با افزودن عناصر دیگری مانند مولبیدن، نیکل و نیتروژن تقویت میشود.

یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از فولاد ضدزنگ مزایا و خصوصیات فیزیکی آن است که محبوبترین آن مقاوت در برابر خوردگی است، اگر چه موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد.

مقاومت فولاد ضد زنگ در دماهای بالا و پایین، به این معناست که میتوان از کاربرد های بسیار آن در صنایع متعدد استفاده نمود. در حالی که برخی از فولاد های ضد زنگ در دمای بالا مقاومت زیادی دارند، سایر فولاد های ضد زنگ، خاصیت مکانیکی بالای خود را در دمای کرایوژنیک (دمای منفی 150 درجه تا صفر مطلق) حفظ میکنند.

دلیل عمده استفاده از فولاد ضد زنگ به دلیل استحکام بالای آن است، که این امر با استفاده از آن، در صنعت ساختمان سازی به اثبات رسیده است.

سطح درخشان، صیقلی و خیره کننده ی فولاد های ضد زنگ یکی از دلایل دیگر محبوبیت آنها میباشد.

چرخه عمر طولانی آن باعث میشود تا برای استفاده در ساختمان ها تقریبا بی نقص باشد و به طور کلی هزینه آن با توجه به چرخه عمر مقرون به صرفه خواهد بود. از آنجا که این ماده با محیط زیست سازگار است و 100 درصد قابل بازیافت میباشد، 50 تا 80 درصد فولاد های ضد زنگ جدید حاوی این مواد بازیافتی است.

بدون شک فولاد ضد زنگ یک ماده با ارزش است که در طیف وسیعی از صنایع کاربردهای زیادی دارد و بدون آن مجبوریم از مواد دیگری استفاده کنیم که چندان موثر نمیباشند.